Dag 7 Addo - Reisverslag uit Stormsvlei, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 7 Addo - Reisverslag uit Stormsvlei, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 7 Addo

Blijf op de hoogte en volg Dianne

29 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Stormsvlei

Vanmorgen zijn we met een goed gevulde buik vertrokken naar Addo.
Daar gaan we onze eerste game-drive maken!!
Onderweg zien we alweer links en rechts van de snelweg aapjes lopen.
We maken een route door de Kudu's-vallei en komen zebra's, kudu's en aapjes tegen.
We overnachten bij Avoca; een citroenenboerderij in een chalet aan de Sunday-rivier.
Dit gebied staat bekend om de vele sinaasappel - en citroenenboerderijen, veel mensen hebben hier nu hun werk en lopen grote afstanden langs de weg om naar hun werk te gaan.
We hebben om half 2 afgesproken voor de gamedrive en worden opgehaald bij de Lodge.
Chen is onze gids voor deze trip, hij komt uit Zimbabwe en kan mooi vertellen over alle dieren en het park. Addo is vooral een olifantenpark, er leven er 500.
Het duurt dan ook niet lang voor we de eerste tegenkomen, wow wat mooi, we weten dan nog niet dat we nog veel meer moois gaan zien. Dus onze gids gaat weer verder en beloofd ons nog meer, we zien nog vele zebra's, drinkend bij een waterpoel, erg mooi.
We zien vele wrattenzwijnen en kudu's en hartenbeesten, ook een antilopesoort met hoorns in de vorm van een hart. Chen had eerder die dag al leeuwen gespot, dus we reden die richting op..... En ja hoor, ook wij zagen 2 prachtige leeuwen, 2broers volgens onze gids, de leeuwin hield zich voor ons verborgen. Al 2 van de big 5 gespot, dat is niet slecht voor onze eerste safari! Verder op onze toer kwamen we nog veel meer olifanten tegen, een groep met wel 10 olifanten en jongen! Zo mooi, zo langs onze auto wandelend, dat we ze bijna aan zouden kunnen raken! Op onze terugtocht nog 2 buffels gezien, dus dat is 3 van de big 5! We kunnen wel zeggen een hele geslaagde safari, terug bij de boerderij, hadden we nog niets gegeten na ons ontbijt vanmorgen, dus we hadden best wel trek.
De boerin was zo lief om nog voor ons Boboti te maken, heerlijk en echt heel lief.
De mensen zijn allemaal zo aardig hier, dus we genieten elke dag.
Geen wifi hier, dus de foto's komen later.

• 29 Juli 2014 - 17:27

Cor En Olga:

Wat een byzondere dagen maken jullie mee, heel erg fijn en leuk. Vinden het erg leuk dat jullie zo kunnen genieten van al die mooie natuur en de dieren, en dat alles naar wens gaat.
    Geniet de komende dagen maar weer lekker, wij vinden jullie verslagen erg leuk en kijken er elke dag naar uit . Dikke kussen voor jullie allemaal. Liefs van ons.