Dag 9 Underberg - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 9 Underberg - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 9 Underberg

Blijf op de hoogte en volg Dianne

01 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Underberg

Vandaag een lange rit, van East Londen naar Underberg. 550 km.
Het is een rit door een droog en armoedig berglandschap, links en rechts zien we huisjes in allerlei kleuren, vrouwen met emmers water op hun hoofd, grote takkenbossen op hun hoofd. Overal lopen mensen, ook langs de snelweg, dieren steken plotseling over, een geit, een koe, een hond, het is echt oppassen geblazen. Af en toe komen we weer door een echt Afrikaanse stad, waar mensen over de straten lopen en hun spullen verkopen op marktjes, er klinkt harde muziek over de straten. Moeders met baby's op hun rug, zo mooi om te zien.
De huisjes zien er hier anders uit, hebben meer rondere vormen.
De wegen zijn goed en we voelen ons overal veilig, prima te doen om deze afstand met de auto af te leggen ipv met het vliegtuig, zoals velen doen.
Om 14 uur komen we aan bij ons huis op het erf van een boerderij, aan de rivier Umzimkulu gelegen. De kano's liggen al klaar, dus daar wordt meteen gebruik van gemaakt door Edwin en de meiden.