Dag 17 Krugerpark Satara - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 17 Krugerpark Satara - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 17 Krugerpark Satara

Blijf op de hoogte en volg Dianne

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vanmorgen vertrokken naar Satara, het is weer 30 graden, we rijden zelf door het Krugerpark naar ons volgende verblijf voor de komende 3 nachten. We slapen in een rondavel, erg leuk.
Onderweg zien we mooie vogels, veel impala's, giraffe, olifanten, kudu's , gnoe, boomeekhoorn, Neushoorn, nijlpaarden, maar helaas nog geen luipaard.
Satara ligt in het kattengebied, meer vlakten met gras, dus we hopen hier het luipaard te spotten. Op het park gaan we een avondsafari boeken, de meeste katachtigen zijn s'avonds actief.
We rijden om 20 uur weg voor de nightdrive, we krijgen een grote lamp om te schijnen in het donker, best spannend. Meteen uit het park zien we 2 oogjes in de bosjes, het is een hyena, die hadden we nog niet gezien! Als we verder rijden zien we in het hoge gras 4 leeuwinnen eten aan een buffel, erg mooi om te zien. We kunnen heeeeel dichtbij komen, en dan verschijnen er ineens 3 welpjes!
In de verte horen we de leeuw grommen, dit is echt heel bijzonder en misschien wel het mooist tot nu toe! Helaas zijn de foto's in het donker niet zo mooi.
Verderop zien we nog buffels, zebra's, impala's, en mangoes.
Wat een mooie drive. Korte nacht want morgen nemen we de sunrise- drive, om 5 uur vertrek.