Dag19 Satara Krugerpark - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag19 Satara Krugerpark - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag19 Satara Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Dianne

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vanmorgen slapen we even uit, dat houdt voor ons half 8 in, de meiden slapen tot half 10.
We maken eerst zelf een rondje en gaan vanmiddag nog een sunset-drive maken. Het is weer mooi weer vandaag.
Als we in de jeep zitten, hebben we het eerst uur nog licht, we zien een aantal dieren, gnoe's, impala's allemaal oplettend in dezelfde richting kijken.
Onze ranger denkt dat er een luipaard in de buurt zal zitten. We wachten even af en zien na een tijdje inderdaad een luipaard lopen! Wow onze laatste van de Big 5!!! We kunnen heel dichtbij komen omdat hij een grote jeep heeft, rijdt hij er naartoe en wij kunnen de mooiste langverwachte foto's maken. Wat een mooi dier!
Op de terugweg komen we een hele kudde buffels tegen, wij schatten wel 100!
Erg indrukwekkend. We zien nog een hyena, genet-kat, jackhals en civetkat als het donker is, allemaal nachtdieren.
Voor ons echt een superdrive, we hadden niet meer verwacht, het luipaard te zien! Onze Big 5 in het Krugerpark is compleet.
Morgen rijden we door naar Graskop, 167 km, we gaan dan weer uit het Krugerpark en rijden de Panoramaroute. Een hele mooie route.
We hebben er inmiddels al 4000 kilometer opzitten.