Dag 2 in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 2 in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Dianne

23 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag om half 8 na een heerlijk ontbijt vertrokken met de auto om een rondje Kaapstad te doen.
We zouden de Cheapman's peakdrive-route gaan doen, de mooiste weg langs de kust van Kaapstad, bij het begin van de route werden we tegen gehouden, want de route was gesloten, iedere woensdag hebben ze waarschijnlijk onderhoud aan deze weg, dus helaas moesten we een andere route kiezen.
Dus even schakelen, maar ook deze route was zeker erg mooi.
We namen de afslag net even iets te snel, waardoor we in een Township terecht kwamen. Een en al mensen op de straat, honden en wasgoed en vooral heel erg armoedige huisjes. Schrijnend om te zien, weer omgekeerd en de goede weg opgedraaid, richting Kaap de Goede Hoop. Wat een mooie natuur, bergen en uitzichten onderweg, even remmen voor een springbok en een struisvogel. Leuk om deze dieren zomaar onderweg tegen te komen. Natuurlijk bij het meest zuid-westelijke puntje van Afrika even de foto. En toen door naar The Lighthouse, ook weer een klim met geweldige uitzichten. Lynn zag als eerste een walvis in de zee! Wow wat bijzonder! Kinderen uit Afrika vroegen of ze op de foto mochten met Lynn en Noa. Erg leuk!!
Vanuit hier zijn we naar Boulders Bay gereden, om pinguins te spotten. Door de warme stroming aan deze zijde van de zee, komen de pinguïns hier graag. Wat een grappige dieren, ook hier weer de nodige foto's gemaakt.
Door naar Fishhoek om te lunchen en terug naar Kaapstad om te checken of de meiden nog kunnen Paragliden vandaag.
Lynn had mazzel, zij kon om half 5 nog vliegen, Noa en Edwin moeten morgen afwachten of de wind van de goede kant komt, want de wind was helaas gedraaid.
Morgen op naar Hermanus.

• 23 Juli 2014 - 23:12

Miranda Straatman:

Hallo allemaal,
    Daar ben ik weer even....
    Elke dag check ik "nieuwsgierig" de mail.....Wat zullen ze vandaag weer gezien hebben?
    Super dat jullie zo genieten van alles wat jullie onderweg tegenkomen...
    En dat pas op jullie tweede dag. Geweldig om die dieren allemaal in het wild te zien...
    Maar wij hebben bij ons in de tuin gisteren ook dieren gespot....... een egel en een eekhoorn!!!!
    Echt waar!!! ha ha ha
    Lekker slapen en genieten van dag 3.

• 24 Juli 2014 - 19:28

Dianne Broodman:

Wij wensen jullie ; Miranda, Peter, Britt en Tess vanuit Zuid Afrika een hele fijne vakantie in Zeeland!!! Het weer is mooi in Nederland hebben we gezien, dus geniet ze aan het strand!
    Liefs van ons.