Dag 5 Knysna - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 5 Knysna - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 5 Knysna

Blijf op de hoogte en volg Dianne

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vanmorgen na een super ontbijt en een heel gastvrij Zuid Afrikaans echtpaar uitgezwaaid te zijn, zijn we vertrokken naar de Swartbergpas. Dit is een van de mooiste bergpassen van Zuid Afrika,en alleen te rijden met mooi weer.
We vertrokken met zon en 20 graden en de weg begon supermooi met onderweg nog wilde struisvogels en kudu's ( herten).
De berg lag grotendeels in de wolken en daardoor ontstond er gaandeweg meer bewolking die uiteindelijk als sneeuw naar beneden kwam!! We waren bijna bovenaan de top, 1500 meter hoog, maar Edwin besloot toch terug te keren, we hadden immers geen winterbanden en de weg werd te glad. Dus na een paar sneeuwballen gooien zijn we omgekeerd en hebben de weg vervolgd naar Knysna. Knysna ligt in op Tuinenroute, erg mooi, veel groen met palmbomen. Er zijn verschillende lagunes en de kust is ook voor de walvis een plek om in deze tijd van het jaar naar toe te komen. We lopen een plaatselijk marktje over en merken dan voor het eerst dat we de enige blanke mensen zijn.
Wel een vreemd gevoel. We komen aan bij ons verblijf, B&B AestAs. Dit wordt door Nederlandse mensen die hier 11 jaar wonen gerund. We lopen nog even naar het Waterfront en eten s'avonds nog lekker in een dichtstbijzijnd restaurantje en gaan vroeg naar bed. Het eten is echt overal superlekker en niet duur. De bediening is erg vriendelijk en vraagt steeds of het allemaal lekker is, een fooitje word met veel bedankjes aangenomen.