Dag 15 Swaziland - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 15 Swaziland - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 15 Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Dianne

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Salt Rock

Vandaag is het 31 graden, we gaan de grens over naar Swaziland. Voor we de grens over zijn moeten we 2 maal de paspoortcontrole door, een maal voor ZA en een maal voor Swaziland. We scoren dus weer een nieuwe stempel in ons paspoort!
Swaziland is armoediger dan ZA, nog meer mensen lopen langs de wegen, veel kinderen op weg naar school, kinderen zwaaien naar ons, erg lief om te zien. De wegen zijn er slechter dan we tot nu toe gewend zijn en koeien en geiten steken links en rechts over.
We zien vooral suikerrietplantages langs de weg en de een na de andere school, met veel kinderen in verschillende kleuren schooluniformen.
Wij slapen vannacht in Mlilwane in een Behive, een soort Bijenkorf- hut, zoals de mensen hier ook wonen, erg leuk. We slapen in het natuurpark zelf en dat merken we ook als we aankomen, de wrattenzwijnen en impala's lopen om onze hut.
Als we een rondje rijden door het natuurpark zien we nog een krokodil en een paar nijlpaarden in het water, zebra's en gnoe's.
We eten vanavond op het park en blijven nog even om het kampvuurtje nagenieten van een optreden van een zang en dansgroep uit Swaziland.
Morgen gaan we weer terug naar ZA om het Krugerpark te bezoeken.