Dag 18 Krugerpark Satara - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 18 Krugerpark Satara - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 18 Krugerpark Satara

Blijf op de hoogte en volg Dianne

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vanmorgen om 5 uur vertrokken, het duurt even voor we wat spotten, de schijnwerpers moeten eerst aan want het is nog donker.
Bij de eerste waterplaats ziet onze ranger de leeuwen in de verte liggen op het zand, hij stelt voor om even 10 minuten te wachten, want als de zon opkomt gaan de dieren bewegen. En ja hij heeft gelijk, het is binnen 10 min licht en de leeuwen gaan water drinken, erg mooi om te zien. We zien verderop nog hyena's, zij eten de resten van de buffel van gisteren op.
We zien nog nijlpaarden, apen, giraffe, impala's, gnoe's, waterbokken en tot slot nog een mooie kudde olifanten.
Om 8 uur zijn we weer terug, we relaxen wat en gaan een paar uurtjes later zelf rondrijden, we rijden eerst naar Olifants, een ander park, ligt aan een grote rivier, erg mooi, superuitzicht, mooi park, we lunchen hier en vervolgen onze weg weer terug over de zandpaden naar huis.
We willen nog steeds het luipaard spotten, de laatste van de Big 5, maar helaas, vandaag laat hij zich niet zien aan ons.
Vanavond steken we zelf de braai aan om lekkerste bbq- en bij onze hut.