Dag 16 Krugerpark Skukuza - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 16 Krugerpark Skukuza - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 16 Krugerpark Skukuza

Blijf op de hoogte en volg Dianne

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vanmorgen weer door de douaneposten naar ZA gereden, verliep vlot.
We zijn in het Krugerpark bij Skukuza, een heel groot park met veel huisjes, hutjes en campeerplaatsen. Ons huisje kijkt uit op de rivier en we zien de olifanten aan de overkant van de rivier lopen, wat is dat een mooi uitzicht!
Onderweg zien we nog krokodillen en nijlpaarden in de rivier, we horen van een man dat er 3 leeuwen iets verderop liggen, dus snel die kant op. Veel auto's staan al stil op deze plek, we zien heel in de verte een leeuwin lopen en het mannetje verschuilt zich achter de boom, te ver weg om mooie foto's te kunnen maken. We zien nog giraffen, zebra's, kudu's , impala's, buffels, bavianen, ijsvogels en natuurlijk wrattenzwijnen.
Als we terug zijn gaan Lynn en Noa nog even zwemmen in het zwembad, het was vandaag weer 30 graden, heerlijk.
Als we op ons terras bij het huisje nog een biertje en een Amarula drinken, horen we het kraken van takken iets voor ons.....als we gaan kijken met een zaklamp, blijken het de olifanten te zijn, die van de takken smullen.
Wow, op nog geen meter van ons vandaan, wel met een omheining ertussen, gelukkig....