Dag 13 St Lucia - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 13 St Lucia - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 13 St Lucia

Blijf op de hoogte en volg Dianne

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Salt Rock

Vanmorgen zijn we om 5 uur opgepikt voor onze jeepsafari naar het Imfolozi park. Hier moeten we de witte Neushoorn gaan spotten volgen John onze ranger. We gaan in het park ontbijten, er zijn broodjes en koffie, we doen dit op een speciale picknick plek. Als we weer gaan rijden komen we voor het eerst een giraffe tegen, wat een enorm beest, zo mooi, ze kijkt ons recht aan! Even later zien we 2 wild dogs, onze ranger is helemaal enthousiast, hij heeft deze honden al maanden niet meer gezien en ze laten zich ook slecht spotten omdat ze schuw zijn. Wij kunnen een stukje met ze meerijden, tot ze weer in het riet verdwijnen, erg mooi, het zijn superjagers volgens John.
En dan komen de eerste witte rhino's, wat een hoorn hebben deze beesten, ze worden nog steeds veel gedood voor hun hoorn.
We stoppen bij een rivierbedding, waar we heeeel in de verte een leeuwin zien, door haar aanwezigheid durven de andere dieren geen water te gaan drinken, wow die hadden we nog niet gezien, ook al is ze ver weg. We vervolgen onze tour, het is erg droog in dit park en het wordt steeds warmer. We stoppen nog bij een andere waterplas, waar we heel dicht bij de dieren kunnen komen, mooi om zoveel verschillende dieren samen te zien.
Zebra's , neushoorns, een gnoe, wrattenzwijnen, impala's, en buffels. We beginnen inmiddels wel weer trek te krijgen, we zoeken een picknick plaats en John maakt de braai aan, we krijgen een rumpsteak en worstjes te eten, met een heerlijke pastasalade, daarna vervolgen we langzaam onze weg weer naar de uitgang van het park. Al met al weer een heel geslaagde safari. Morgen gaan we uitslapen en een dagje strand pakken.