Dag 12 St Lucia - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 12 St Lucia - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 12 St Lucia

Blijf op de hoogte en volg Dianne

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Salt Rock

Vandaag 200 km gereden naar St Lucia, onderweg komen we langs vele suikerrietplantages, dit is het Kwazulu Natal gebied, hier leven de Zulu's. St Lucia staat bekend om zijn nijlpaarden en krokodillen, zelfs s'nachts schijnen de nijlpaarden hier door de straten te lopen......
Wij maken bij aankomst een boottocht en zien als snel verschillende nijlpaarden over de bodem lopen, deze dieren grazen over de bodem van de rivier, het zijn de meest gevaarlijke dieren en als een van de nijlpaarden zijn bek opendoet, snap je waarom!! Wow wat een tanden. Ze kunnen heel snel lopen, 40 km per uur. We spotten ook 2 krokodillen, maar omdat het winter is voor deze dieren, zit er weinig beweging in, ze eten ook niet in de winter, dus slapen veel. We zien ook nog een Kingfisher vogel erg mooi.
Onze Lodge Oppi Rotse ziet er weer erg leuk uit, we blijven hier 3 nachten, morgen gaan we een jeepsafari doen en worden om 5 uur s'ochtends al gehaald, dus we gaan op tijd tukken.

• 02 Augustus 2014 - 21:36

Ruben & Belinda:

Mooi te zien en te lezen! Ik zou zweren dat ik Edwin op die laatste foto zag! Geniet er van met zijn allen!!